keskiviikko 21. syyskuuta 2011

Paluu Serifokselle

Keskiviikkoaamustani on Pekka Ruuska aikoinaan laulanut: "Kurkku kipeänä aamuun ankeaan, kuka käski mennä alasti nukkumaan... Ja jättää ILMASTOINNIN päälle??"

Heräsin siis siihen, että oli kylmä ja kurkku tietenkin kipeä. Illalla palattuani Apolloniasta olin tietenkin mennyt vielä Old Captain´s Bariin "muutamalle" ja siinähän se ilta oli sitten vierähtänyt pikkutunneille asti. Ensin olimme Kellyn kanssa (joka oli vapaalla itse sinä iltana) istuneet hollantilaisen porukan kanssa ja kun he lähtivät nukkumaan, tuli iloinen ryhmä ruotsalaisia turisteja yömyssylle. No, varmaan arvaattekin, että mukavastihan se ilta siinä meni.

Olin mennyt nukkumaan joskus klo 2.30 aikoihin ja jättänyt ilmastoinnin päälle. No, ei se mitään. Sammutin sen ja jatkoin uniani. Lomalla parasta on se kun saa nukkua jos nukuttaa ja herätä aikaisin ilman herätyskelloa jos siltä tuntuu.

Vasta muutamaa minuuttia vaille puolen päivän keräsin tavarani ja luovutin huoneen.

Suuntasin Cafe Stavrokseen aamupalalle. Päätin samalla myös aikaistaa paluutani Serifokselle. Laivavaihtoehtoja olisi tälle päivälle kolme, joista aikaisin lähtisi klo 14.10 ja myöhäisin vasta klo 19.30.

Olin ensin ajatellut viettää päivän Kamaresissa esimerkiksi rannalla loikoillen ja lähteä vasta illalla, mutta koska taivas oli täydessä pilvessä päätin lähteä jo klo 14.10 lähtevällä laivalla. Sitäpaitsi olin saanut jos sen mitä Sifnokselta tulin hakemaankin! :-)

Aamupalan jälkeen ostin laivalipun (13 euroa tällä kertaa) ja kävin vielä Old Captain´s Barissa heittämässä hyvästit. Lupasin palata jälleen takaisin, mutten ehkä enää tänä vuonna...

Kahden aikoihin saapui laiva, Adamantios Korais. Siinäpä paatti, jolla en ole ennen matkustanutkaan.

Kun saavuin takaisin hotelli Maistraliin, huoneessani odotti ihana yllätys. Edellisenä päivänä olin Bobbyltä kysynyt onko kylässä pesulapalvelua. Vastattuaan kieltävästi Bobby sanoi että voisin jättää pyykin hänelle ja pesu onnistuu hotellin puolesta. Niinpä nyt palatessani odotti sängyllä siististi viikattu kasa puhtaita vaatteita ja pinon päällä kaksi suklaalevyä. Tämä jos mikä on palvelua!

Sateen (lomani ensimmäisen!) ropistessa parvekkeella otin iltapäivätorkut. Myöhemmin illalla suuntasin jälleen kylälle illalliselle. Nyt teki mieli jotain kevyttä ja tuoretta. Tomaatti-kurkkusalaattia, vihersalaattia ja grillattua mustekalaa siis!

Illalla ennen nukkumaan menoa juttelin vielä Bobbyn kanssa. Säätila oli tosiaan muuttumassa ja kyselin millaista ennustetta hän antaisi tuleville päiville. Kamaresissa nimittäin alkoi tiistai-iltana tuulla todella kovaa ja tänä aamuna siellä oli ihan pilvistä. Iltapäivällä täällä jo satoi pienen kuuron ja Bobby kertoi että se oli ensimmäinen sade sitten toukokuun. Syksy on siis saapumassa tännekin.

Vertailimme eri nettisivujen ennusteita ja totesimme että pääosin tulee olemaan aurinkoista lähipäivinä, mutta sateen mahdollisuus on olemassa.